Monday, September 14, 2015

SEMINAR PEMIKIRAN ISLAM OLEH PENERANGAN PUTERI UMNO NEGERI JOHOR

Seminar Tranformasi Pemikiran Islam
Anjuran Institut Kajian Stratejik Islam Malaysia dengan kerjasama Penerangan Puteri Umno Negeri Johor

Program seminar yang berlangsung dari jam 8pagi dan berakhir jam 5petang mensasarkan belia muda mudi disekitar kawasan bahagian mendapat sambutan yang sangat membanggakan.

Anggaran cadangan kedatangan peserta setiap tempat seperti yang dibincangkan bersama ialah seramai 100 ke 120 peserta memandangkan ahad bukan cuti hujung minggu dan sabtu adalah hari untuk segelintir mereka beriadah dan bersama keluarga masing-masing.

Bahagian Ayer Hitam merekodkan kedatangan seramai 185 peserta manakala keesokan harinya di Nusajaya kedatangan seramai 125 peserta yang mana 15 dari mereka ialah Ketua-Ketua Puteri UMNO Bahagian. Sifat saling memberi sokongan antara satu sama lain dalam kepimpinan muda mudi yang patut kita banggakan sebagai pelapis generasi akan datang.



Tarikh  : 12hb Sep 2015
Tempat : Dewan UMNO Bahagian Ayer Hitam



Tarikh  : 13hb Sep 2015
Tempat : Bangunan Dato' Jaafar Muhammad


Seminar yang memberi penerangan beserta penerapan nilai-nilai Islam yang semakin hari dilihat umum seperti diambil mudah dan remeh oleh beberapa golongan hari ini terutama warga muda mudi. 

Seminar yang dijayakan oleh beberapa penceramah dari Institut Kajian Stratejik Kajian Malaysia (IKSIM) sangat memberi kesan yang memberansangkan oleh peserta melihat dari kajiselidik yang dibuat sepanjang seminar tersebut.